Mijn laatste week vrijwilligerswerk is aangebroken - Reisverslag uit Jembrana, Indonesië van Melanie Lecluse - WaarBenJij.nu Mijn laatste week vrijwilligerswerk is aangebroken - Reisverslag uit Jembrana, Indonesië van Melanie Lecluse - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week vrijwilligerswerk is aangebroken

Blijf op de hoogte en volg Melanie

23 Augustus 2016 | Indonesië, Jembrana

En nu is het alweer bijna zo ver.. Mijn afscheid bij het weeshuis komt steeds dichterbij. Wat gaat de tijd ongelooflijk snel!

Afgelopen donderdag was Fenna haar laatste avond dus vond er een afscheid plaats. Omdat ik een week daarna zou vertrekken, was het ook vast mijn afscheid. Een erg bijzondere avond! Vier meiden hebben gedanst, er zijn toespraakjes gehouden, we hebben een hele mooie Sarong gekregen en een feestmaaltijd gegeten! Het was super leuk en ik dacht: Ik wil nog niet weg bij deze lieve kinderen! Gelukkig had ik nog een extra week om van ze te genieten!
Naast dat we met de kinderen zijn gaan shoppen hebben Fenna en ik ons overige sponsorgeld besteed aan een laptop voor bij het weeshuis. Er staan wel computers, maar deze zijn erg oud en regelmatig kapot. Ze willen graag overstappen op laptops, maar zoals je begrijpt is dat een grote investering. Deze laptop was een goede eerste stap en hebben we overhandigd tijdens onze afscheidsavond.

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben Eva en ik zwemles gegeven aan een paar kinderen. Dit was erg leuk om te doen, ook al was het soms ook lastig. Want, hoe had ik ooit leren zwemmen? Hoe leg je zoiets uit? Het gaat allemaal zo automatisch bij ons! Maar na wat voordoen en wat hulp om te blijven drijven ging het goed! Aankomende vrijdag gaan we er weer mee verder.

De Engelse en Nederlandse lessen blijven we ook voortzetten op de doordeweekse avonden. Het is zo leuk om te zien dat de kinderen het echt oppakken. De jongste van de groep sprak een paar weken geleden nog geen woord Engels en ik zie hem nu elke week vooruitgaan. Als ik aan hem vraag: "How are you?" Zegt hij heel schattig: "I'm fine, and you?" Toen we laatst bij hem op school waren kon hij zich als enige voorstellen zonder hulp van de juf, precies zoals we in de Engelse lessen met hem geoefend hadden! We waren super trots natuurlijk!
Daarnaast heb ik deze week twee meiden geholpen met hun Engelse huiswerk. Nu maar hopen dat de juf het goed vindt...

Verder hebben we afgelopen week weer verschillende spellen gedaan met de kids, zoals: spijkerpoepen, kroepoek happen en lopen met een lepel in je mond met een knikker erop. Spijkerpoepen ging me nog aardig af, maar bij de rest van de spellen waren de Indonesische kids een stuk beter dan ik!
Deze week hebben Eva en ik sponzen trefbal gedaan en een spel met bekertjes met water, die ze dan via een parcours naar de overkant moesten brengen. Spellen vinden ze super leuk en ze zijn heel fanatiek!
Ook zijn we naar een grote junior highschool geweest. De lerares Engels verwachtte dat wij haar les (die 2 uur zou duren), zouden overnemen. Uhhh laten we dat maar niet doen. We hebben uitgelegd dat we ze wel wat Engelse dingen konden leren maar een gehele les een beetje teveel gevraagd was. Gelukkig snapte ze dat! We hebben verschillende dieren en bloemen en de kenmerken daarvan met ze besproken. Daarnaast hebben we 'The hanging man' gedaan. Dat valt altijd in de smaak :).
Ook zijn we deze week met twee jongeren naar een grote markt geweest waar ze van alles verkopen. Veel eten, maar ook kleding. We keken onze ogen uit!

Theo heeft voor mijn laatste avond (vrijdag) geregeld dat we met z'n allen Bakso gaan eten in het weeshuis. Dit is een Indonesisch gerecht en de kinderen vinden dit heel lekker. Die avond is mijn officiële afscheid!
Naast dat ik het erg naar mijn zin heb hier, vind ik het ook een heerlijk vooruitzicht dat Jeroen zaterdag komt! Ik kijk er enorm naar uit om hem weer te zien en samen Indonesië verder te gaan ontdekken!

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van onze reis!

Heel veel liefs xxx

  • 23 Augustus 2016 - 10:51

    Maran:

    Superleuk verslag, Mel XXX

  • 23 Augustus 2016 - 11:14

    Angeliqe, Roy, Isa En Bram:

    Hoi Melanie,

    Inderdaad... wat gaat de tijd toch ontzettend snel...

    Heel fijn om te kunnen lezen wat je daar doet, met hoeveel enthousiasme dat je dat doet en hoe blij de kinderen daar mee zijn. Op deze manier zijn we er allemaal een klein beetje bij.
    Logisch dat het afscheid dan moeilijk is. Maar je hebt er vast een onvergetelijke indruk achter gelaten.
    Geniet van de komende tijd met Jeroen!
    Dikke kus en knuffel van ons!

  • 23 Augustus 2016 - 13:30

    Tineke:

    Mel, wat fantastisch om over jouw belevenissen te lezen. Wat zullen de kinderen van jou hebben genoten! En je omschrijft het zeer beeldend. Fijn om met je mee te reizen!
    En uitstekende besteding van jullie sponsoring!

    Have fun. Ook met Jeroen!
    Ben trots op je en veel liefs. X 10

  • 23 Augustus 2016 - 16:44

    Marloes:

    Wauw mooi verhaal Melanie! Have fun met Jeroen, samen genieten van jullie reis! Xxxxxx

  • 23 Augustus 2016 - 16:50

    Rosemary Lecluse-Ciarrocca:

    Mooi verslag Melanie. Een prachtig ervaring te hebben mee gemaakt. Heel trots op jou.
    Verder, wens jou en Jeroen een fijne vakantie. Geniet er van.
    Veel liefs van Oma en tot ziens tot eind september. xoxoxo.

  • 23 Augustus 2016 - 17:02

    Marry:

    leuk verslag, bijzonder om dit mee te maken . Straks lekker genieten van je verdere reis. Have fun.

  • 23 Augustus 2016 - 19:01

    Silvia:

    Mel echt super om al je ervaringen te lezen! Echt heel mooi dat je dit doet! Straks lekker met je mannetje verder Indonesië ontdekken.. Geniet ervan met z'n 2 tjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 5168

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 22 September 2016

Indonesië

Landen bezocht: