Kuta Lombok, Gili Gede en Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Melanie Lecluse - WaarBenJij.nu Kuta Lombok, Gili Gede en Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Melanie Lecluse - WaarBenJij.nu

Kuta Lombok, Gili Gede en Nusa Lembongan

Blijf op de hoogte en volg Melanie

12 September 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

Lieve allemaal!

Laten we beginnen met goed nieuws: Mijn spierpijn is over! Maar ik kan je vertellen, dat heeft zeker vijf (ja, echt waar) dagen geduurd! Op een bepaald moment was het echt niet leuk meer. Pas dan kom je er ook achter hoeveel trapjes en opstapjes Indonesië heeft. Niet bepaald rolstoel, of in mijn geval spierpijn vriendelijk.
Maargoed, we hebben het overleefd! En nog steeds was het de ervaring meer dan waard!

Kuta Lombok was onze stop nadat we de Rinjani hadden beklommen. Kuta is een heel leuk kustplaatsje met onwijs mooie stranden. We hebben een dag een scooter gehuurd om naar verschillende stranden te rijden en genoten van de omgeving. Elke avond hebben we heerlijk gegeten, waaronder één avond met Fenna, die op dat moment ook in Kuta zat. Erg gezellig om weer even bij te kletsen!

Nadat we hadden genoten van Kuta zijn we met de taxi en boot naar Gili Gede gegaan. Gili Gede is een klein eilandje dicht bij Lombok in de buurt. Het is een beetje te vergelijken met de bekende Gili eilanden (Air, Trawangan en Meno) maar dan helemaal niet toeristisch. Op Gili Gede is geen stroom, door sommige mensen wordt gebruik gemaakt van een aggregaat, zo ook bij ons resort. Deze zette ze echter alleen aan als het donker werd. We hadden dus alleen stroom van 18:00 uur tot 05:00 uur. We zaten hier in een heel leuk resort met een kamer aan de zee. We vielen in slaap met het geluid van de golven en werden hier ook weer mee wakker, heerlijk!
In deze kamer was mijn eerste oogcontact met een Gekko. Ik lag op bed rustig even te lezen toen ik op keek en ineens een Gekko op de muur zag zitten. Jeroen lag naast me en ik zei in lichte paniek: "Schat, zeg alsjeblieft dat dit een beeldje is?" Maar helaas, het was geen beeldje... Het was een echte! En hij was groot! Althans, ik vond hem groot. Na wat geluiden die je normaal naar een kat maakt als je hem weg jaagt ("kssssjt kssssjt") bleef de Gekko rustig zitten. Toen Jeroen uiteindelijk opstond en hem vriendelijk verzocht te vertrekken, vertrok hij door het badkamerraampje. Gelukkig!

Op Gili Gede hebben we vooral genoten van de rust, de lieve mensen en de mooie omgeving. In 5 uur kon je het eiland rondlopen en dat hebben we gedaan. Heel leuk, omdat de omgeving steeds een beetje veranderde. Het ene moment liep je door een dorpje, dan over een heel mooi verlaten strandje en dan moest je een stukje door het moeras. Het stukje door het moeras was het minst leuke onderdeel. Ik zei dat we beter terug konden, maar Jeroen zei: "Kom Mel, zo kunnen we ook". Okeeeee.... Hoe verder we kwamen, hoe dieper we weg zakte met onze voeten in de drap. Jeroen had z'n slippers aan en ik m'n sneakers. Op een gegeven moment waren we bijna bij het stuk waar het strand weer begon, maar juist dit laatste stukje was het meest vies en nat. Jeroen zijn voeten waren toch al vies en nat dus hij zei: "Ik breng de rugzak naar het droge en dan kun jij het laatste stukje bij mij op m'n rug om je sneakers te sparen". Nou, begin maar vast te lachen! Hij door de drap, waar hij tot zijn enkels in weg zakte. Helemaal onder de modder en ik kwam niet meer bij. Toen weer terug om mij te halen. Hop, ik op zijn rug. En wat denk je? Hij zakte nu niet tot zijn enkels weg, maar bijna tot zijn knieën. Dit ging niet werken dus. Toch maar mijn schoenen uit en romantisch samen als twee varkentjes door de modder naar het droge. We waren erg blij dat we uitkwamen bij een mooi strand waar we ons even konden afspoelen in de zee!

Onze volgende stop was Nusa Lembongan. Om hier te komen moesten we eerst van Lombok met de boot terug naar Bali. Na een boottocht van 4 uur kwamen we aan in Padang Bai, een kustplaatsje in Bali. Hier zijn we één nacht gebleven en hebben we de boot voor de volgende dag naar Nusa Lembongan geregeld. Dit was een erg leuk boottochtje! We hadden een leuke privé boot die ons in een uurtje naar Nusa Lembongan zou brengen. Het mannetje die het bootje bestuurde kon geen woord Engels, maar was heel schattig. Midden op zee werden de golven steeds wat hoger waardoor het water omhoog spatte. Wij deden ons best om een beetje droog te blijven en het mannetje van de boot begon steeds harder te lachen. Hij zette ons netjes af bij het strandje waar ons hotel aan lag. We hadden voor hier even een iets luxer verblijf geregeld. Airco, warm water en een zwembad! Genieten!

Vandaag hebben we een scootertje gehuurd om Nusa Lembongan verder te verkennen. We zijn naar leuke strandjes geweest en hebben rond gevaren in de Mangrove. Daarnaast zijn we naar het naastgelegen eilandje gereden, Nusa Ceningan. Om hier te komen moesten we over een smal bruggetje waar maar 2 scooters tegelijk op mochten. We hebben hier ook wat rond gereden en zijn naar kliffen geweest, erg mooi om te zien! En om de middag goed af te sluiten: een full body massage! Héérlijk!
Verder willen we de aankomende week o.a. nog een snorkeltrip doen, surfen en een cooking class volgen. Kortom, genoeg leuke dingen in het vooruitzicht!

Veel liefs van ons xxx

P.s. Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties op m'n blog! Ik vind het super leuk dat jullie de moeite en tijd nemen om het te lezen! En oja, voor foto's kun je links op het mapje 'foto's' klikken.

• 12 September 2016 - 13:02

Rosemary Lecluse-Ciarrocca:

Mooi verslag en heel leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen ben. Had graag fotos van jullie gezien in het moeras. Ha Ha.
    Love you en nog even genieten van jullie prachtige vakantie.

• 12 September 2016 - 15:50

Chantal:

Super leuk om dit te lezen Mel en Jeroen! Lekker genieten nog samen!!

• 12 September 2016 - 20:05

Marry:

Super herkenbaar. Heerlijk genieten van het chille leven

• 12 September 2016 - 20:20

Marian:

Heel leuk verslag weer. Jullie zien er zo happy uit!
    Lekker genieten nog!
    Wij genieten via je blog mee!

• 12 September 2016 - 23:43

Denise:

Wat schrijf je geweldig leuk! Geniet ervan lekker van.
    Xxx