Pohsanten - Reisverslag uit Jembrana, Indonesië van Melanie Lecluse - WaarBenJij.nu Pohsanten - Reisverslag uit Jembrana, Indonesië van Melanie Lecluse - WaarBenJij.nu

Pohsanten

Blijf op de hoogte en volg Melanie

10 Augustus 2016 | Indonesië, Jembrana

Hallo lieve lezers!

Hier weer even een update van mij. Ik ben inmiddels alweer 5 dagen in het weeshuis en wauw, I like it! De kinderen zijn zo lief. Toen ik zaterdag avond aankwam, kwamen ze gelijk op me af om me een hand te geven en even te kletsen. Hierna heeft fenna me rond geleid in het weeshuis. Onze kamer is tussen de kamers van de kinderen en fenna en ik slapen samen op een kamer. Vandaag komt er een nieuwe vrijwilliger en dan slapen we met z'n 3e.
'S ochtends zijn de kinderen naar school. Wij bezoeken dan hun scholen of gaan zelf de omgeving verkennen. We hebben een scooter tot onze beschikking dus dat is ideaal. We zijn bijvoorbeeld naar een mooie rivier geweest, naar het strand en naar het dorp. Zaterdag gaan we met 2 kinderen naar een tempel hier in de buurt.
De kinderen zijn 's middags vrij en dan doen we leuke dingen met ze, zoals badmintonnen, flessen voetbal en andere spelletjes. Daarnaast geven we in de avond Engelse les. Niet alleen de kinderen leren hiervan, maar ik zelf ook ;)

De mensen hier zijn allemaal zo lief en gastvrij. Fenna en ik liepen laatst door het dorp en bleven even stilstaan bij een mooie tempel (veel huizen in Bali hebben een tempel bij hun huis). De man en de vrouw die er woonden kwamen gelijk op ons af en vroegen of we binnen wilden kijken. Voordat we weg gingen kregen we verschillende koekjes en een bak pinda's van ze en wilden ze met ons op de foto. Dat is hier heel bijzonder. We zitten in het armste en tevens minst toeristische gedeelte van Bali en de mensen hier zien weinig blanken. Als wij ergens lopen of op ons scootertje voorbij rijden staart iedereen ons na, zwaaien ze en/of willen ze met ons op de foto. We lijken wel VIP's.

Daarnaast is een groot verschil met Nederland dat er hier drie keer per dag rijst wordt gegeten. Ja, je leest het goed. Ook als ontbijt. Er zit altijd groenten bij en soms vis of kip. Wel moet ik zeggen dat het snel went. Straks wil ik thuis niet anders meer ;)

De tijd vliegt! We zetten 's ochtends vroeg de wekker (7:00 uur), zodat we zoveel mogelijk van onze dag kunnen genieten. Want genieten, dat doen we zeker! Ik kijk uit naar de leuke dingen die ik hier nog allemaal ga doen! Dat lezen jullie weer in m'n volgende blog!

Sampai jumpa lagi!

  • 10 Augustus 2016 - 11:00

    RosemaryLecluse-Ciarrocca:

    Genoten van jou berichtje Melanie. Verheug me op de volgende en foto's. Love you xxoo

  • 11 Augustus 2016 - 18:58

    Cynthia Burgers:

    Ah super lief schatje!

  • 12 Augustus 2016 - 07:01

    Marloes Van Tricht:

    Mooi verhaal met super mooie foto's, leuk om je te volgen. Geniet van je geweldige reis! Xxx

  • 12 Augustus 2016 - 09:06

    Fenne:

    Klinkt goed! Heel veel gaan genieten!!

  • 12 Augustus 2016 - 09:09

    Marry:

    Klinkt goed waar zitten jullie precies? Genieten maar

  • 12 Augustus 2016 - 11:00

    Naomi:

    Super!!!!

  • 12 Augustus 2016 - 14:19

    Chantal De Vries:

    Ah wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5160

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 22 September 2016

Indonesië

Landen bezocht: